torsdag 21. oktober 2010

Amerikagåten

For meg betyr et fullt slektstre at jeg ikke trenger å jobbe mer med det. Det betyr at det er komplett med alle opplyaninger som er mulig å registrere. Mitt Slektstre har masse hull. Det har blandt annet et hull på en side der jeg har en familie med 11 barn som reiste til Amerika. Denne familien vet vi reiste sammen i 1913 (?) og de hadde ingen kontakt med familien etter at de dro.

Ettersom denne familien dro til Amerika og temaet på Slektsforkserdagen 30. oktober er nettopp Migrasjon, så er jo det et passende tema å varme opp med. Derfor skal jeg sette meg ned med Amerikagåten min og se om jeg klarer å finne noen spor etter hvor de dro frem mot slektsforskerdagen, men aller først må jeg nok lage meg en kopp te og finne ut av om de virkelig hadde 11 barn og når disse er født.

Har du en familie som emigrerte til Amerika som du kan jobbe litt ekstra med i disse dager? Bli med å bruke tid på å lete etter de!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Si gjerne ifra hvis du har kommentarer/synspunkter eller kan hjelpe til med noe!